LaLorraine-nl
Schrijf je in op onze GRATIS horecamail

Een eenvoudig mailtje naar info@evolution.be, met vermelding 'Inschrijving Horecamail' volstaat. Je ontvangt dan tweewekelijks alle vaknieuws en sectorweetjes in je mailbox!


384 - 16/11/2017
383 - 14/11/2017
382 - 31/10/2017
381 - 17/10/2017
380 - 05/10/2017
379 - 07/09/2017
JAVA opent CO2-neutraal distributiecentrum in Rotselaar - 29/08/2017
378 - 22/08/2017
377 - 09/08/2017
376 - 11/07/2017
375 - 28/06/2017
374 - 13/06/2017
373 - 29/05/2017
372 - 15/05/2017
Anticimex - testmail - 02/05/2017
371 - 02/05/2017
370 - 18/04/2017
369 - 04/04/2017
368 - 21/03/2017
367 - 07/03/2017
366 - 21/02/2017
365 - 07/02/2017
Horeca Revue Februari 2017 - 06/02/2017
364 - 24/01/2017
363 - 10/01/2017
362 - 20/12/2016
361 - 14/12/2016
360 - 30/11/2016
Horeca Expo 2016- Dag 5 - 25/11/2016
Wat gebeurde er de voorbije dagen op Horeca Expo? - 24/11/2016
Wat is er te doen op donderdag, sluitingsdag van Horeca Expo? - 23/11/2016
Wat is er te doen en zien op de sluitingsdag van Horeca Expo 2016? - 23/11/2016
Horeca Expo 2016 - Dag 2 - 22/11/2016
Woensdag op Horeca Expo - 22/11/2016
Michelin 2017 ontgoochelt - 22/11/2016
Wat gebeurt er dinsdag 22 november op Horeca Expo? - 21/11/2016
Maandag 21 november 2016 - 21/11/2016
Zondag Horeca Expo - 18/11/2016
Ploy n - 14/11/2016
359 - 08/11/2016
358 - 25/10/2016
357 - 11/10/2016
356 - 27/09/2016
innovationawards & pionniers 2016 - 20/09/2016
355 - 15/09/2016
354 - 30/08/2016
353 - 18/08/2016
352 - 09/08/2016
351 - 14/07/2016
350 - 05/07/2016
349 - 21/06/2016
348 - 07/06/2016
347 - 24/05/2016
Horecamail Extra - 23/05/2016
346 - 10/05/2016
345 - 25/04/2016
344 - 12/04/2016
343 - 29/03/2016
verrax - 29/03/2016
342 - 15/03/2016
341 - 01/03/2016
340 - 16/02/2016
339 - 02/02/2016
338 - 19/01/2016
337 - 06/01/2016
MICHELIN gids België en Luxemburg 2016 - 14/12/2015
336 - 11/12/2015
335 - 27/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 5 - 20/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 4 - 19/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 3 - 18/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 2 - 17/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 1 - 16/11/2015
Horeca Expo 2015 - Vooruitblik - 12/11/2015
334 - Extra Gault&Millau 2016 - 09/11/2015
334 - 06/11/2015
333 - 23/10/2015
Tork Tafel Make-over - 12/10/2015
332 - 09/10/2015
Innovation Awards, Baanbrekers & Nieuwigheden - 28/09/2015
331 - 24/09/2015
330 - 11/09/2015
329 - 28/08/2015
328 - 13/08/2015
327 - 17/07/2015
326 - 30/06/2015
325 - 12/06/2015
324 - 29/05/2015
323 - 18/05/2015
322 - 30/04/2015
321 - 17/04/2015
320 - 03/04/2015
319 - 20/03/2015
318 - 06/03/2015
317 - 20/02/2015
316 - 09/02/2015
315 - 23/01/2015
314 - 09/01/2015
313 - 19/12/2014
312 - 05/12/2014
Dag 5 - 28/11/2014
Dag 4 - 27/11/2014
Dag 3 - 26/11/2014
Dag 2 - 25/11/2014
Dag 1 - Michelin - 24/11/2014
Dag 1 - 24/11/2014
311 - 21/11/2014
311 a - 10/11/2014
310 - 07/11/2014
310 A - 05/11/2014
309 - 24/10/2014
308 - 10/10/2014
307 - 26/09/2014
306 - 22/09/2014
305 - 12/09/2014
304 - 01/09/2014
303 - 13/08/2014
302 - 10/07/2014
301 - 24/06/2014
300 - 10/06/2014
299 - 26/05/2014
298 - 08/05/2014
297 - 25/04/2014
296 - 11/04/2014
295 - 28/03/2014
294 - 14/03/2014
293 - 27/02/2014
292 - 14/02/2014
291 - 24/01/2014
290 - 09/01/2014
289 - 24/12/2013
288 - 12/12/2013
287 - 29/11/2013
286 - 25/11/2013
285 - 22/11/2013
284 - 22/11/2013
283 - 21/11/2013
282 - 20/11/2013
281 - 19/11/2013
280 - 18/11/2013
279 - 18/11/2013
278 Extra - 12/11/2013
278 - 08/11/2013
277 - 28/10/2013
276 - 11/10/2013
275 - 27/09/2013
274 Extra - 23/09/2013
274 - 18/11/2017
273 - 18/11/2017
272 - 18/11/2017
270 - 18/11/2017
271 - 18/11/2017
horecplatform mail
Nieuws
Archief
Horecagids
Vacatures
Immo
Horeca Expo 2017-nl Ardo_HE2017_Dag1_19nov Aviko_HorExpo2017 Lightspeed Dag 1 -  19 nov nl
Algemeen
Magazine digitaal doorbladeren

Hier kan u de meest recente edities per titel digitaal doorbladeren.

http://campagnes.evolutionmediagroup.be/evolution2015/



Algemeen
Brusselse horeca vraagt meer controles in de Beenhouwerstraat

De Beenhouwerstraat in hartje Brussel is al jaren een ‘toeristenval’. Met alle gevolgen van dien, want de klachten over slechte hygiëne, slecht eten en oneerlijke praktijken rond prijsaffichering zijn schering en inslag. De rest van de Brusselse horeca is dit beu, want de negatieve recensies en klachten hebben een invloed op gans de sector. Ook bonafide zaken in de Beenhouwerstraat zoals Chez Léon, Aux Armes de Bruxelles en Taverne du Passage hebben niets liever dat er meer controles komen. Concreet vraagt men controles op de voedselveiligheid door het FAVV en verder controles op inbreuken op handelspraktijken door de FOD Economie. (pvo)



Algemeen
Campagne ‘Zin in Zee’ promoot kust als gezonde bestemming

Westtoer start met de campagne ‘Zin in Zee’, dat de kust moet promoten als gezonde bestemming. Hiervoor vroeg en kreeg de toeristische organisatie steun van de horeca. Veertig horeca-uitbaters aan de kust volgden een workshop om zout- en suikerarm te koken. De uitbaters gaan hun klanten ook aansporen om na de maaltijd te gaan fietsen of te gaan wandelen. (pvo)

 



Algemeen
Enquête horecabeleving in Kapellen

Kapellen organiseert een enquête om te peilen naar de horecabeleving in de gemeente. Er wordt gemikt op 300 respondenten. Enerzijds gaat men mensen op straat aanspreken. Er gaan ook enquêteurs op pad in de horecazaken zelf.  Verder wordt de bevraging ook via digitale weg georganiseerd. De enquête moet het gemeentebestuur een inzicht geven over de sterktes en zwaktes van de horeca in Kapellen. (pvo)



Algemeen
Aantal faillissementen in dalende lijn

Het aantal faillissementen is reeds 12 maanden in dalende lijn. Dat blijkt uit cijfers van Graydon. Toch waarschuwen deze experts voor overdreven optimisme. Het economische herstel is nog steeds zwak, zodat er van een echte kentering geen sprake is. Bovendien voert de horeca nu de trieste ranking van faillissementen aan (vorig jaar was dat de bouwsector). Het gaat wel vooral om eenmanszaken, waardoor er minder banen verloren gaan. (pvo)



Algemeen
Seppe Dezeure begint nieuw restaurant

Jeroen Meus was al weg uit het bekende Leuvense restaurant Luzine maar nu vertrekt ook Seppe Dezeure. De chef-kok is op zoek naar een nieuwe uitdaging. Het nieuwe restaurant met de naam Zappas zal vanaf mei de wereld van tapas op de kaart plaatsen. In de aanloop naar zijn nieuw restaurant hoopt de chef-kok nog ervaring op te doen (lees potjes kijken) in andere gekende restaurants. (JV)



Algemeen
Witte kassa niet populair

De witte kassa blijkt niet echt populair. Slechts één op de drie horecazaken had zich eind februari zich registreren voor de witte kassa. Normaal had iedere horecazaak die minstens tien procent van hun omzet uit voeding haalt, zo’n witte kassa moeten aanvragen voor 28 februari bij de FOD Financiën. Voorlopig riskeren horecazaken die zich nog niet hebben geregistreerd voor een witte kassa geen boetes. Vanaf 1 januari 2016 zal het gebruik van de witte kassa’s gecontroleerd worden en dan zullen er wel boetes volgen voor horecazaken die niet in orde zijn. Horecazaken die zich niet registreren voor de invoering van een witte kassa, mogen zich aan een verhoogde aandacht van de sociale inspectie verwachten. ‘Het lijkt me logisch dat de sociale inspectie daar eerst inspectie zal voeren’, waarschuwde staatssecretaris voor de strijd tegen Sociale Fraude Bart Tommelein (Open Vld) op Radio 1. Sommige politiekers hebben laten uitschijnen dat er geen kassa komt als er geen compenseerde komen voor de horeca. Die maatregelen zijn er nog niet, of zijn minst sterk onvoldoende. Daardoor hebben heel wat horecazaken een afwachtende houding aangenomen. (JV)



Algemeen
Brand in De Vlegel

In brasserie De Vlegel aan de Mechelsesteenweg te Morstel heeft eind februari  een zware brand gewoed. De bekende zaak die al 35 jaar bestaat  brandde aan de achterzijde helemaal uit. De brandweer had nogal wat moeite om de brand te blussen. De bovenliggende appartementen werden ontruimd. (JV)



Algemeen
MASKE wacht op voortsel

Het stadsbestuur van Mortsel heeft een nieuwe oproep de lucht ingeschoten naar kandidaat-huurders voor het zogeheten MASKE, het gebouw op het Stadsplein. Het stadsbestuur had gehoopt op investeerders uit de horeca  maar ook andere ondernemers naast horeca-uitbaters mogen zich nu melden. Hoewel de combinatie met horeca een mogelijkheid blijft. Kandidaturen moeten binnen zijn voor 15 april. (JV)



Algemeen
Cuvée Gent

In en rond Gent in de winkels van Delhaize startte de verkoop van de Cuvée Gent 2015: een Chardonnay (wit) uit Zuid-Afrika (Baie Cap) en een Carignan (rood) uit Frankrijk (Les Bramas).

Per verkochte fles gaat er één euro naar een sociaal project in Gent. Op woensdag 4 maart 2015 werd in Delhaize Watersport in Gent het bedrag dat de Cuvée Gent  editie 2014 opbracht, 14.127 euro, door burgemeester Termont en de directie van Delhaize Group overhandigd aan Zorghuis Gent vzw.Ook nu krijgen de wijnen een speciaal ontworpen etiket. (JV)



Algemeen
Neuzekes worden streetfood

Neuzenverkoper, kok Carl Demeestere aan de Gentse Groentenmarkt werkt aan een plan om de originele Gentse neuzekes ook in andere smaken aan te bieden. Binnenkort  lanceert hij neuzekes met toch wel enkele smaken. Prei, aardappel met koffie, ui, of wortel. De mondigste verkoper van Gent ontwikkelt de neuzen zelf. Appel neuzekes liggen al in het kraam waar Carl ook overtollige groenten aanbied. Met wat brood van bakkerij Himschoot en vinaigrette van Tierentein worden de nieuwe neuzekes wellicht de trendy streetfood van de lente en de zomer. (JV) (foto fvv)



Beurzen - congressen - evenementen
Dag van de Smaakmakers

Op zondag 28 juni 2015 vindt voor het eerst de Dag van de Smaakmakers plaats. Dan zetten producenten van lokaal lekkers in Vlaanderen hun deuren wagenwijd open voor het grote publiek. Bezoekers ontdekken het verhaal achter het product, leren het productieproces kennen, en proeven van de smakelijkste spijzen en dranken. Wellicht ook een inspiratiebron voor veel chef koks. Dag van de Smaakmakers is een initiatief van Puur Smaak vzw. De organisatie wil consument en producent (opnieuw) dichter bij elkaar brengen. Info bij didier@dagvandesmaakmakers.be (JV)



Beurzen - congressen - evenementen
Sweet Inspirations bij ISPC

Het dessert is een belangrijke afsluiter van de maaltijd, waar vaak te weinig aandacht aan wordt gegeven. Met Sweet Inspirations kan u op een eenvoudige manier de meest indrukwekkende desserts serveren die voor een unieke beleving aan tafel zorgen. O p maandag 23 maart in ISPC Luik en dinsdag 24 maart in ISPC Gent zullen 7 originele desserten de revue passeren tijdens een Sweet Inspirations demo. Dirk Peeters, de man achter Didess en R&D Food Revolution, zal samen met Luc Van den Bergh laten zien hoe u creatief aan de slag kan gaan met verschillende dessertelementen. Inspiratie en degustatie staan tijdens deze demo centraal! Wat dacht u bijvoorbeeld van een meringue die smelt in de mond met een heerlijke Tonka-caramelcrème of een opgewaardeerde Pavlova? Of waarom zou u niet eens een sharing dessert serveren? Alle zintuigen zullen als het ware geprikkeld worden waardoor uw gasten een totaalbeleving ervaren. Om 10u30vangt de  Sweet Inspirations demo aan gevolgd door een lunch. De prijs is 29,00 euro (incl. dranken). Inschrijven kan via mail naar Isabelle Louis:ilouis@ispc.be voor ISPC Luik (23/03) en naar Maïté Lamont:mlamont@ispc.be voor ISPC Gent (24/03). Met vermelding van uw gegevens: klantnummer, naam, telefoonnr. en de naam van de persoon die u zal vergezellen. Inschrijven kan tot 18 maart. (JV)



Beurzen - congressen - evenementen
Succesvolle horecabeurs in Bredene

De horeca beurs van Bredene heeft in vier dagen tijd meer dan 7500 bezoekers gelokt. De beurs weet zich door de aanpak steeds meer te profileren als de vakbeurs voor de kust en het Hinterland. Zowel exposanten, organisatoren als bezoekers waren tevreden over de beurs al begint ze toch wat uit haar voegen te breken door het succes. (JV)



cafés - brouwerijen - discotheken
Antwerpse café Matterhorn heropent

Het bekende Antwerpse café Matterhorn heropent op 18 maart. De naam werd behouden, maar het café heeft wel een grondige facelift ondergaan.  De nieuwe uitbaters hebben naar eigen zeggen hemel en aarde moeten bewegen om van het pand geen winkel te maken. In de buurt zijn maar weinig andere horecazaken. (pvo)



cafés - brouwerijen - discotheken
Enige dorpscafé in Vlekkem verdwijnt

Café Herleving in Vlekkem (deelgemeente Erpe-Mere) sluit de deuren. De cafébaas moet stoppen, omdat de eigenaar het pand wil verkopen. Hiermee verdwijnt het laatste dorpscafé in Vlekkem. (pvo)



cafés - brouwerijen - discotheken
Brussels café Delirium wil veiligheidspersoneel inzetten, maar mag niet

Het biercafé Delirium in de Getrouwheidsgang in Brussel heeft tegenwoordig veel last van ongure types, dieven en amokmakers. Daarom wil het café aan de ingang van het steegje veiligheidspersoneel laten postvatten. Maar dat mag niet van Brussel. De stad heeft laten weten dat dit enkel mag in het café zelf, niet op de openbare weg. (pvo)



Hôtellerie
Starwood opent in Europa 40 nieuwe hotels binnen de 5 jaar

De hotelgroep Starwood heeft aangekondigd dat men in Europa binnen de 5 jaar meer dan 40 nieuwe hotels wil openen. Hiermee wordt de portfolio binnen Europa met 30 % uitgebreid. (pvo)

 

 

 

 



Hôtellerie
Hotel Amigo in de voetsporen van Kuifje

Het Brusselse hotel Amigo biedt de gasten vanaf 23 maart de kans om in de voetsporen van Kuifje te treden.  Het ‘Kuifje-arrangement’ bestaat o.a uit een strip, een knuffel van Bobbie,  paaschocolaatjes, een plan voor en Kuifje-wandeling door Brussel en tickets voor het Hergé-museum. Ook de lobby en het restaurant Bocconi krijgen een Kuifje-look aangemeten. (pvo)



Hôtellerie
Hotel Bero bouwt 15 bijkomende Ecology kamers

Wegens grote vraag naar Ecology kamers, gaat het Oostendse hotel Bero 15 bijkomende kamers van dit type bouwen. Daarmee stijgt het aantal kamers in het hotel van 55 naar 70 kamers. Ecology kamers hebben o.a super isolerend drievoudig zonwerende glas, LED-verlichting en verwarming en koeling via driepijpswarmtepompen van Daikin. (pvo)

 

 

 

 



Hôtellerie
Heartbreak Hotel

In het Schotse Ardoch House Hotel kan je ‘Heartbreak Hotel’ heel letterlijk nemen. In dit charmehotel kunnen mensen met liefdesverdriet terecht voor een speciaal treurarrangement van vijf dagen. Specialisten helpen mensen om te gaan met een verbroken relatie of het ‘empty nest’ – syndroom. Voor 3727 euro kunnen gasten vijf dagen lang actief rouwen in het hotel dat rustiek gelegen is in het Loch Lomond National Park. Anderzijds: met zo’n prijs word je er bepaald ook niet vrolijker op, als je het mij vraagt (maar dat doe je gelukkig niet).
(pvo)
 



Hôtellerie
Top 10 ‘Hotel Songs’

~~Hotels.com is in de platenkast gedoken om een top 10 van ‘Hotel Songs’ samen te stellen. Daaruit blijkt dat liedjes over hotels in alle muziekgenres populair zijn. Sommige songs zijn erg bekend, andere minder. De top 10 op een rij. U vraagt, wij draaien.
1. Hotel California – The Eagles
2. Chelsea Hotel – Leonard Cohen
3. Heartbreak Hotel – Elvis Presley
4. Memory Hotel – The Rolling Stones
5. Hotel Yorba – The White Stripes
6. Suspense Hotel – Fool’s Gold
7. Fugitive Motel – Elbow
8. Rapper’s Delight – The Sugarhill Gang
9. Blue Hotel – Chris Isaak
10. There’s a Small Hotel – Ella Fitzgerald
(pvo)
 



Hôtellerie
Couturier Rodenburg opent pop-up atelier in Sandton Grand Hotel Reylof

Sinds kort huist de Gentse couturier Aravinda Rodenburg in Sandton Grand Hotel Reylof. Zijn eigen atelier wordt verbouwd, en met het pop-up atelier op de benedenverdieping in de ruimte naast de receptie, heeft hij een uitstekende locatie gevonden voor deze tijdelijke vestiging.

Aravinda Rodenburg werd in 2009 bekroond als kleermaker van het jaar, en staat garant voor traditioneel, ambachtelijk handwerk. In het atelier kan op korte termijn een maatpak of maathemd gemaakt worden, worden herstellingen uitgevoerd of wordt er geperst.



Ondernemingen - Bedrijven
Eenvormigheid bij Coca Cola

Coca-Cola België heeft bekend gemaakt dat het, samen met een aantal andere Europese landen, pilootmarkt zal zijn voor de nieuwe ‘merkidentiteit’. Concreet betekent dit dat alle blikjes en flessen Coca-Cola (rood), Coca-Cola life (groen), Coca-Cola Zero (zwart) en Coca-Cola light (zilver) dezelfde iconische look en visibiliteit krijgen. De drie varianten met minder of geen calorieën zullen zo ‘meesurfen’ op de iconische originele Coca-Cola en een veel prominentere plaats krijgen in alle communicatie. Het wordt voor de consument dus duidelijker om een Coca-Cola te kiezen die het best aansluit bij zijn smaak, voedingspatroon en levensstijl. Ook in de frigo’s van de horeca zal het makkelijker worden om de juiste Coca-Cola uit te schenken. (JV)



Publicaties
The Jane op cover kunstboek

Het Duitse kunstboek ‘Let’s Go Out Again’ bundelt de mooiste bars en restaurants op bijzondere plaatsen over de gehele wereld. The Jane, het restaurant van Sergio Herman en Nick Bril in het Antwerpse Groen Kwartier, prijkt op de cover van het Duitse kunstboek ‘Let’s Go Out Again’.

De imposante stalen luchter, het neon doodshoofd, de glasramen en gouden accenten vormen de inrichting van sterrenrestaurant The Jane. In het boek, dat 256 pagina’s telt, komen nog veel andere restaurants en bars aan bod die geprezen worden door de unieke ervaring en architectuur, maar de cover is toch maar Belgisch. (JV)

 

 



Publicaties
No Waste Cooking

‘No Waste Cooking’ is het nieuwste kookboek van de KVLV (Ons Kookboek). In het kookboek staan 42 recepten. De ondertitel is ‘Van aardappelschil tot worteloof’. Een gezin gooit per jaar 55 kilo nog eetbaar voedsel weg. Laat staan wat het in de horeca moet zijn. Appelschillen, bloemkoolbladeren, of stelen van de broccoli kunnen volgens het boek perfect verwerkt worden in andere gerechten. Radijsloof in soep of wortelloof voor pesto. (JV)



Publicaties
Kortemark promoot ook horeca

De toeristische dienst van Kortemark heeft een vernieuwde brochure klaar met heel wat informatie  over toerisme en recreatie in de gemeente klaar. De toeristische pocket heeft niet alleen aandacht voor de geschiedenis en bezienswaardigheden maar ook voor streekproducten, logies en horeca. Waar een kleinere gemeente groot kan in zijn. (JV)



Restaurants
Jonge topkok (28) sterft door stress

Martin Bentzen (28), tot 2011 souschef in de keuken van Noma in Kopenhagen, is gestorven door een hartstilstand. De kok werkte als chef in een chique wijnbar in Shanghai. Volgens zijn zus was de chef ambitieus en perfectionist en is hem dat fataal geworden. (pvo) - © DR

 

 



Restaurants
Gert De Mangeleer kookt voor Japanse keizer

Driesterrenchef Gert De Mangeleer heeft onlangs gekookt voor heel speciale gasten, met name de Japanse keizerlijke familie. Bloemensierkunst Daniël Ost, die al lang bekend is in het land van de rijzende zon, nam hem mee naar Japan. Daar kon de chef van Hertog Jan zijn culinaire kunsten bewijzen. Of de keizer en de keizerin van zijn gerechten geproefd hebben, is niet duidelijk, want ze verlaten zelden hun paleis. Maar de kroonprins en –prinses waren naar verluidt wel van de partij. (pvo)

 

 

 

 

 



Restaurants
Cielo Restaurant & Bar biedt totaalconcept aan

Vanaf 3 maart roert de Milaanse topchef Davide Mazzoni in de potten bij het Antwerpse Cielo Restaurant.  Op de kaart prijken twee vaste menu’s die maandelijks aangepast worden aan het seizoen. De gepassioneerde chef geeft aan de kraakverse, kwalitatieve ingrediënten een Mediteraanse twist. Mixologist Thomas van de Weyer zorgt voor de swingende cocktails en begeleidt de gasten in hun zoektocht naar een mooi aansluitend drankje bij de verschillende gerechtjes. Zowel Cielo bar als Cielo restaurant bevinden zich op de eerste verdieping van een historische pand met zicht op de bocht van de Schelde. Cielo zorgt voor een gastronomisch totaalconcept in de springlevende stadswijk aan het water. (pvo)

 



Snelrestauratie
Quick versus frituristen

Verschillende frituristen zijn niet te spreken over de laatste promotiecampagne van fastfoodketen Quick. Met die campagne heeft Quick flink tegen de schenen van een aantal frituristen gestampt. In een nieuwe reclamecampagne werd immers voor een ietwat ongelukkige uitspraak gekozen. De frituristen eisen openlijke excuses en stopzetting van de reclame. Eric Duhamel uit Elsene voert de strijd op: hij liet zelfs anti Quick-stickers drukken die voortaan op zijn frietzakken prijken. ‘Dit is een brug te ver’. ‘Il va casser la baraque à frites.’ Letterlijk vertaald ‘hij gaat het frietkot afbreken.’ Het is één van de slogans op de affiches voor nieuwe hamburgers bij fastfoodketen Quick. De Nederlandstalige affiches vormen geen probleem, maar de Franstalige versie kan allerminst op bijval rekenen bij de frituristen in ons land. De uitbater van Frietkot Bompa in Elsene heeft alvast gereageerd door een verbodsteken met het logo van Quick op zijn puntzaken af te drukken. Eric Duhamel heeft prompt ook een facebook opgestart met als titel ‘On va casser la baraque à Quick’. Gelukkig zijn er nog consumenten die het verschil kennen tussen de echte frituur en de fastfood al kan marketing en reclame de weegschaal soms kan doen doorslaan maar kwaliteit  drijft boven ook in het frituurvet (JV)



Wedstrijden
Beer&Gastronomy Award voor team Sergio Herman

Het team van ‘The Jane’ met keukenchef Sergio Herman en zijn medewerkers Nick Bril, Paul Morel en Syrco Bakker werd door het Biergenootschap der Lage Landen uitgeroepen tot ‘beer & gastronomy’-ambassadeur 2015. De jury loofde de inspanningen van het team om de Belgische bierwereld te ontdekken en die ook een bevoorrechte plaats te geven in de gastronomie. In zijn dankwoord stelde Sergio Herman hoe belangrijk het is om met kwalitatieve streekproducten te werken. “Vandaag kan je niet meer om bier heen. De laatste jaren is de interesse daarvoor enorm gegroeid. Het is heel mooi om daarop in te spelen en je gasten ermee te verrassen. Niet alleen in een gerecht, maar ook als begeleider of waarom niet in cocktails? Bier is vanonder het stof gehaald. Het is nu hip en cool. Vorig jaar hadden we in de Upper Room Bar een walking diner, die in het teken stond van beer & food pairing. Daar was een ontzettend veel belangstelling voor. Daar ben ik echt van geschrokken. Het zit toch echt wel in de lift, als je ziet hoeveel mensen daarmee bezig zijn.”

 



by communitysoft.com