LaLorraine-nl
Schrijf je in op onze horecamail.


 

379 - 07/09/2017
JAVA opent CO2-neutraal distributiecentrum in Rotselaar - 29/08/2017
378 - 22/08/2017
377 - 09/08/2017
376 - 11/07/2017
375 - 28/06/2017
374 - 13/06/2017
373 - 29/05/2017
372 - 15/05/2017
Anticimex - testmail - 02/05/2017
371 - 02/05/2017
370 - 18/04/2017
369 - 04/04/2017
368 - 21/03/2017
367 - 07/03/2017
366 - 21/02/2017
365 - 07/02/2017
Horeca Revue Februari 2017 - 06/02/2017
364 - 24/01/2017
363 - 10/01/2017
362 - 20/12/2016
361 - 14/12/2016
360 - 30/11/2016
Horeca Expo 2016- Dag 5 - 25/11/2016
Wat gebeurde er de voorbije dagen op Horeca Expo? - 24/11/2016
Wat is er te doen op donderdag, sluitingsdag van Horeca Expo? - 23/11/2016
Wat is er te doen en zien op de sluitingsdag van Horeca Expo 2016? - 23/11/2016
Horeca Expo 2016 - Dag 2 - 22/11/2016
Woensdag op Horeca Expo - 22/11/2016
Michelin 2017 ontgoochelt - 22/11/2016
Wat gebeurt er dinsdag 22 november op Horeca Expo? - 21/11/2016
Maandag 21 november 2016 - 21/11/2016
Zondag Horeca Expo - 18/11/2016
Ploy n - 14/11/2016
359 - 08/11/2016
358 - 25/10/2016
357 - 11/10/2016
356 - 27/09/2016
innovationawards & pionniers 2016 - 20/09/2016
355 - 15/09/2016
354 - 30/08/2016
353 - 18/08/2016
352 - 09/08/2016
351 - 14/07/2016
350 - 05/07/2016
349 - 21/06/2016
348 - 07/06/2016
347 - 24/05/2016
Horecamail Extra - 23/05/2016
346 - 10/05/2016
345 - 25/04/2016
344 - 12/04/2016
343 - 29/03/2016
verrax - 29/03/2016
342 - 15/03/2016
341 - 01/03/2016
340 - 16/02/2016
339 - 02/02/2016
338 - 19/01/2016
337 - 06/01/2016
MICHELIN gids België en Luxemburg 2016 - 14/12/2015
336 - 11/12/2015
335 - 27/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 5 - 20/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 4 - 19/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 3 - 18/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 2 - 17/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 1 - 16/11/2015
Horeca Expo 2015 - Vooruitblik - 12/11/2015
334 - Extra Gault&Millau 2016 - 09/11/2015
334 - 06/11/2015
333 - 23/10/2015
Tork Tafel Make-over - 12/10/2015
332 - 09/10/2015
Innovation Awards, Baanbrekers & Nieuwigheden - 28/09/2015
331 - 24/09/2015
330 - 11/09/2015
329 - 28/08/2015
328 - 13/08/2015
327 - 17/07/2015
326 - 30/06/2015
325 - 12/06/2015
324 - 29/05/2015
323 - 18/05/2015
322 - 30/04/2015
321 - 17/04/2015
320 - 03/04/2015
319 - 20/03/2015
318 - 06/03/2015
317 - 20/02/2015
316 - 09/02/2015
315 - 23/01/2015
314 - 09/01/2015
313 - 19/12/2014
312 - 05/12/2014
Dag 5 - 28/11/2014
Dag 4 - 27/11/2014
Dag 3 - 26/11/2014
Dag 2 - 25/11/2014
Dag 1 - Michelin - 24/11/2014
Dag 1 - 24/11/2014
311 - 21/11/2014
311 a - 10/11/2014
310 - 07/11/2014
310 A - 05/11/2014
309 - 24/10/2014
308 - 10/10/2014
307 - 26/09/2014
306 - 22/09/2014
305 - 12/09/2014
304 - 01/09/2014
303 - 13/08/2014
302 - 10/07/2014
301 - 24/06/2014
300 - 10/06/2014
299 - 26/05/2014
298 - 08/05/2014
297 - 25/04/2014
296 - 11/04/2014
295 - 28/03/2014
294 - 14/03/2014
293 - 27/02/2014
292 - 14/02/2014
291 - 24/01/2014
290 - 09/01/2014
289 - 24/12/2013
288 - 12/12/2013
287 - 29/11/2013
286 - 25/11/2013
285 - 22/11/2013
284 - 22/11/2013
283 - 21/11/2013
282 - 20/11/2013
281 - 19/11/2013
280 - 18/11/2013
279 - 18/11/2013
278 Extra - 12/11/2013
278 - 08/11/2013
277 - 28/10/2013
276 - 11/10/2013
275 - 27/09/2013
274 Extra - 23/09/2013
274 - 21/09/2017
273 - 21/09/2017
272 - 21/09/2017
270 - 21/09/2017
271 - 21/09/2017
horecplatform mail
Nieuws
Archief
Horecagids
Vacatures
Immo
Lalorraine-nl-0616
Actua
Lotus Zebra heeft dubbel nieuws

Dubbel nieuws voor Lotus Zebra. Niet alleen kregen de cakejes zopas een nieuwe individuele verpakking, er is ook een nieuwe telg in de familie. Meet de Zebra Double Chocolate!

 

 

 

Lees meer ...

Actua
Utopia Aalst zoekt horeca-uitbater

Midden 2018 opent Utopia op het noordelijk deel van de Pupillensite de deuren. Het gloednieuwe complex combineert de academie voor podiumkunsten met de hoofdbibliotheek én er komt een horecaruimte. De stad zoekt hiervoor een uitbater. Je kunt je tot 26 juni kandidaat stellen voor deze concessie.
Utopia telt 8 068 m² gespreid over drie verdiepingen. De horecazone bevindt zich op het gelijkvloers, naast de ingang. Het wordt een aantrekkelijke plaats waar het aangenaam praten is, waar je rustig de krant of een boek kunt lezen, een glas kunt drinken en een kleinigheid kunt eten. De sfeer van de horecazone moet een meerwaarde bieden en de werking van de academie en bibliotheek ondersteunen.
Momenteel ontvangt de bibliotheek gemiddeld 800 bezoekers per dag. Gecombineerd met de 1 500 academieleerlingen en een te verwachten forse stijging van de bezoekerscijfers lijkt een cijfer van gemiddeld 2 500 bezoekers per dag niet overdreven. Utopia is perfect gelegen tussen de Grote Markt en het station. De open sfeer van de horecazone moet het open karakter van het gebouw weerspiegelen.
Je kunt je kandidaat stellen tot maandag 26 juni 2017 bij team Overheidsopdrachten. Klik op de link.pdf om de gunningsprocedure concessie horeca Utopia te te bekijken. Meer info over Utopia vind je op www.utopia-aalst.be



Algemeen
Kobe wordt Limburgse bakker

Kobe Desramaults gaat naar Bokrijk. Zijn leeftijd heeft er niks mee te maken. Na West- Vlaanderen en Oost- Vlaanderen is het nu de beurt aan Limburg om kennis te maken met Kobe. Niet zozeer een culinair avontuur dan wel een vrij ambachtelijk initiatief. Op 25 juni opent  Kobe Desramaults immers zijn eigen bakkerij in het openluchtmuseum van Bokrijk. Desramaults verkoopt zijn aanbod in een nieuwe superette. Een speciaal zuurdesembrood, gemaakt met allemaal ingrediënten uit de omgeving. Het is ook de bedoeling om in Limburg rond te trekken met foodtrucks om Bokrijks Brood op de markten aan de man te brengen. Dit project is meteen ook het eerste grote startschot van Bokrijk Brandmerkt (BKRK) waarmee het domein zich in Vlaanderen op de kaart wil zetten als modern, hip en de moeite waard. Met Kobe Desramaults aan boord, zorgt de Limburgse toeristische attractie alvast voor een geslaagde marketingoperatie. (JV)



Algemeen
Actie ‘Zo Dichtblij’ wil troeven van Temse in de verf zetten

78 handelaars en horeca-uitbaters in Temse hebben hun schouders gezet onder de actie ‘Zo Dichtblij’. Met de actie die in samenwerking gebeurt met het gemeentebestuur, willen de ondernemers hun troeven in de verf zetten. Het doel van de actie is om de inwoners bewust te maken van het feit dat ze gemakkelijk in Temse terecht kunnen voor winkels en horeca. Nog tot 3 juni krijgen de klanten in de deelnemende zaken een lotje, waarmee er mooie prijzen gewonnen kunnen worden. (pvo)



Algemeen
Campagnefilm ‘Where will Brussels take you? om hoofdstad te promoten

Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft een internationale promotie- en communicatiecampagne opgezet om toeristen en bezoekers te verleiden opnieuw Brussel te bezoeken. In opdracht van visit.brussels ontwikkelde het agentschap Wunderman Brussels een waaier aan campagnetools, waaronder een uitzonderlijke campagnefilm die intussen al bijna twee miljoen keer bekeken werd op YouTube. Daarmee neemt de campagne “Where will Brussels take you?” een indrukwekkende start. De film drukt de diversiteit en culturele rijkdom uit die Brussel karakteriseert. Tegelijkertijd wil de film aantonen dat Brussel zo veel meer te bieden heeft dan de gekende clichés. (pvo)



Algemeen
Project Tendances (Westtoer) leert ondernemers trends inzake gastronomie, interieur en e-marketing kennen

Westtoer snijdt dit jaar met het project Tendances de gastronomie aan met onder meer een battle tussen hotelschool Ter Duinen (Koksijde) en een Franse tegenhanger. Verder zijn er workshops en coaching op de werkvloer over onder meer foodpairing, het kookproces en gezonde voeding. Onder andere Stéphane Buyens van Le Fox in De Panne is voedingscoach. Verder worden tips gegeven over e-marketing en worden deelnemers bevraagd over hun interieur. Reeds 35 kustondernemers hebben zich ingeschreven. Het project Tendances loopt over 3 jaar en gaat eveneens over de grens in Frankrijk en Luxemburg. Europa komt met subsidies over de brug. (pvo)



Algemeen
Kortrijk maakt 170.000 euro vrij om handels- en horecazaken te ondersteunen

Het stadsbestuur van Kortrijk wil Kortrijk als winkelstad op de kaart zetten. Hiervoor zet de stad een geldpotje van 170.000 euro opzij, om premies te geven aan handelaren en horeca-uitbaters. Handelaars die evenementen organiseren, mogen rekenen op een premie tot maximum 1.000 euro. Wie als handelaar verhuist naar de stadskern, krijgt maximum 10.000 euro. Starters die vormingen volgen, recupereren tot 500 euro via een starterspremie. Handelaars die renoveren, mogen ook rekenen op een tegemoetkoming enz. (pvo)



Algemeen
Nieuw restaurant voor Viki Geunes en Hans Otten

Op 22 juni opent ‘U’ op het Antwerpse Eilandje. Twee historisch panden op de hoek van de Sint-Laureiskaai en de Nassaustraat zijn de locatie voor een bijzondere totaalbeleving van hotel, bar en restaurant met zicht op de jachthaven en aan de voet van het Museum Aan de Stroom (MAS). De naam ‘U’ verwijst naar het feit de klanten centraal staan. Het concept omvat een restaurant, een foodbar, een loungebar en een hotel met 15 kamers. ‘U’ ligt tegenover ’t Zilte, sterrenzaak van Viki Geunes.

Lees meer ...

Algemeen
19 mei bierfeestdag

Op 30 november 2016 werd de Belgische biercultuur officieel tot Immaterieel Cultureel Erfgoed uitgeroepen door UNESCO. Op vrijdag 19 mei wordt het bijhorend certificaat overhandigd in Brussel. ‘Fier op ons bier’, gedragen door de Belgische Brouwers en VLAM, roept elke Belg op om die feestelijke dag mee te vieren. De officiële overhandiging van het certificaat van UNESCO vindt plaats in het stadhuis in Brussel op 19 mei om 17.30u. De Belgische biercultuur is dan onomstotelijk Immaterieel Cultureel Erfgoed! Ook de Belgische horeca  is supertrots op de erkenning en vieren horecazaken over heel het land mee op 19 mei. Dankzij de samenwerking met Horeca Vlaanderen, HoReCa Wallonië en Horeca Brussel werden er feestpakketten verspreid naar de horeca met o.a. een biercultuurcertificaat, de biervlag en kleiner promotiemateriaal. Daar klinken we op. (JV)



Algemeen
Wijn uit Wervik

Vergeet de Wervikse tabak denk aan de Wervikse wijn. Wijndomein Ravenstein van de familie Talpe wordt het eerste professionele wijndomein van Wervik. Dirk Talpe en Patricia Lenoir worden de eerste professionele wijnboeren van Wervik. Het koppel plant 11.000 wijnstokken op 2,5 hectare op de zuidflank van de Amerikaberg aan de Kruisekestraat in Kruiseke. De wijnbouwgrond op een kalkrijke fosfaatarme bodem gelegen op een helling zal verschillende druiven rassen omsluiten. Binnen de drie jaar zou de productie op gang moeten komen. De wijnboer denkt er aan bubbels, rosé, witte en rode wijn te maken uit de nieuwe wijnstokken. Voor de afzetmarkt wordt vooral gekeken naar de lokale horeca en naar de bezoekers van de degustatieruimte. (JV)



Algemeen
Onwetendheid over allergieën

Hoewel het sedert december 2014 verplicht is kennen 72% van de restaurants de aanpak van allergiën niet volgens een onderzoek. Bij frituren ligt het percentage nog hoger met 74% . In het overgrote deel van de restaurants, frituren pitazaken en snackbars kan men niet vertellen welke ingrediënten een allergische reactie kunnen veroorzaken. Als de info niet op de menu kaart staat moet het personeel op de hoogte zijn om de nodige informatie te kunnen verstrekken. De soeplepel kan misschien beter omgedraaid worden waarbij de klanten bij reservatie vermelden welke allergieën ze hebben zodat de kok zich kan aanpassen. (JV)



Algemeen
Zonder snor of baard bier drinken

‘Shavings for Savings’ was eerder al  een groot succes in Frankrijk en blijkt nu ook over te waaien. Onderzoek in Groot-Brittannië heeft uitgewezen dat daar jaarlijks ruim 90.000 liter bier (162.000 pints) verspild wordt door gezichtsbeharing. Bij testen op menselijke proefpersonen bleek dat snorren en baarden 20 procent van hun eigen gewicht kunnen absorberen. Zo blijft bij elke slok bier 0,56 milliliter hangen in het haar. Daarom roept de website van hopt.nl iedereen op zijn snor of baard af te scheren. Hopt.nl is onderdeel van Saveur Biere, een bier speciaalzaak in Frankrijk. Tijdens de actie kunnen mensen hier een foto uploaden van vóór en na het scheren. Voor elke afgeschoren baard of snor voegt de webshop een flesje Goose Island IPA plus een gelimiteerd aantal Goose Island glazen toe aan de winkelmand als tegenprestatie. Mensen zonder gezichtsbeharing kunnen toch meedoen door een foto van hun ‘kale’ gezicht in te sturen en te laten weten dat ze de actie tegen bierverspilling steunen. (JV)



cafés - brouwerijen - discotheken
Pils minder populair

Ondanks het bierland bij uitstek is de bierconsumptie het afgelopen jaar met 3,3 procent gedaald in ons land. In het totaal werd er 7,7 miljoen hectoliter verbruikt. De impact van de aanslagen, de accijnsverhogingen en slechte weeromstandigheden zouden enkele redenen kunnen zijn. Maar ook de daling van het aantal horecazaken kan een aanleiding zijn. De daling treft vooral de pilsbieren (-4,3%) terwijl het aandeel van de degustatiebieren met 3,5 % steeg. De consument heeft dus blijkbaar steeds meer oog voor speciale bieren. In de horeca ging de consumptie met 4,4% achteruit. Maar de brouwers klagen niet want de export van Belgisch bier steeg met meer dan 8 %.  (JV) [foto © Belgian Beer Factory]



cafés - brouwerijen - discotheken
Subsidie voor Stekense cafés met live muziek

Cafébazen in Stekene kunnen een subsidie van 300 euro krijgen als ze in mei een live band boeken. Met de Meimaand Muziekmaand actie wil het gemeentebestuur de cafés een hart onder de riem steken. (pvo)



cafés - brouwerijen - discotheken
Café met toiletpotten

Zwijndrecht is een ongewoon café rijker. In Café ’t Sanitairke zijn de stoelen toiletpotten of douchezitjes en de verlichting komt uit kranen en lavabo’s. De cafébaas is namelijk ook loodgieter, die boven zijn toonzaal Café ’t Sanitairke heeft open gedaan. Verbouwers en bouwers zijn welkom, maar ook anderen kunnen in het ongewone café een pint komen drinken (pvo)



Catering
Earth friendly schoolmaaltijd

Begin mei serveerde de Stad Gent zijn eerste 'Earth friendly schoolmaaltijd'. Zo zet het stadsbestuur weer een stap dichter naar een klimaatneutrale stad. Een Earth friendly menu bevat onder meer lokale groenten, fairtrade- en bioproducten, een aangepaste kooktechniek die energie-efficiënter is, een keuze voor gerechten die minder verpakking vragen en een keuze voor groenten met een zeer lage voetafdruk. Twee keer per jaar krijgen alle leerlingen van het stedelijk onderwijs en alle kinderen van de stedelijke kinderopvang deze Earth friendly maaltijden, lekkere duurzame maaltijden met lokale ingrediënten. Het gaat over ongeveer 4.500 maaltijden per dag. Dit valt allemaal binnen de voedselstrategie van de Stad Gent, waarbij wordt ingezet op de volledige voedselketen. Van productie over verwerking en distributie, tot consumptie en afvalverwerking. Twee keer per jaar lijkt wat weinig en de vraag is dan ook waarom niet wekelijks of zelfs dagelijks. (JV)



Hôtellerie
Midtown Grill - het nieuwe restaurant van Ghent Marriott – is officieel open

Op maandag 15 mei opende Midtown Grill -  het nieuwe restaurant van het Ghent Marriott Hotel – de deuren aan de Korenlei. Hiermee zorgt het viersterrenhotel van de Marriott-keten voor een primeur in Gent: een echt Amerikaans steakhouse, mét Montague broiler voor het vlees, wat voor een unieke smaak zorgt. Het vlees zelf is ook van topkwaliteit, met onder meer Black Angus, Holstein, Simmental en Wagyu op het menu. De naam Midtwon Grill verwijst naar de beroemde Midtown wijk in New York, met stijlelementen uit de Art Deco van de jaren ’30.

Lees meer ...

Hôtellerie
Hotelsector tegen Booking.com

De Vlaamse hotelsector eist dat minister van Economie Kris Peeters (CD&V) en zijn collega van Middenstand Willy Borsus (MR) de macht van hotelwebsite Booking.com aan banden leggen. Horeca Vlaanderen weet zich daarvoor te baseren op een recente Europese beslissing. Die verbiedt internetreus Amazon van zijn leveranciers te eisen dat die nergens anders goedkopere prijzen hanteren.

Lees meer ...

Hôtellerie
Rockgroep The Eagles sleurt Mexicaans Hotel California voor de rechter

Rockgroep The Eagles spant een rechtszaak in tegen een hotel in Mexico dat volgens de groep zonder toelating de naam ‘Hotel California’ draagt. Met het gelijknamige nummer scoorden The Eagles in 1976 een monsterhit. De naam Hotel California is volgens de groep hun eigendom. (pvo)  

 

 

 



Hôtellerie
Ibis Budget Blankenberge verkoopt hotelkamers

Het nieuwe Ibis Budget hotel in Blankenberge maakt deel uit van het stationsproject en heeft een ontbijtbar en een restaurant. De uitbating gebeurt in samenwerking met hotelvastgoedmakelaar Industrie Hotellière. De verkoop van de 79 hotelkamers is gestart. Vanaf 104.000 euro kan je een hotelkamer kopen. (pvo)  



Hôtellerie
Hotel Beveren investeert in toekomst

Hotel Beveren stoomt zich klaar voor een uitbreiding met 60 kamers. Die komen in een nieuwe vleugel, die 5 verdiepingen zal tellen. De nieuwe kamers zullen met hun 32 m² een pak groter zijn dan de huidige kamers (26 m²). Er komen in de nieuwe vleugel ook suites, 10 studio’s en enkele familiekamers. Wellicht starten de werkzaamheden na de volgende winter. Ondertussen werden de deuren geopend van het nieuwe restaurant Nest. De naam van het restaurant is een knipoog naar de toekan in het logo van het hotel. Het aantal couverts in het restaurant is opgetrokken van 160 naar 200, maar is huiselijker ingericht. (pvo)

 



Hôtellerie
La Butte aux Bois gaat uitbreiden

Het gerenommeerde hotel- en restaurantcomplex La Butte aux Bois in Lanaken wordt maar liefst 3.000 m² groter. Naast 20 nieuwe kamers, komt er ook  een luxe spa, die over 2 verdiepingen zal worden verspreid. De investering bedraagt 10 miljoen euro. (pvo)

 

 



Hôtellerie
Onderzoek Golden Tulip naar verschillen in wensen tussen generaties

Ter gelegenheid van de herpositionering van Golden Tulip (o.a nieuwe huisstijl en logo), heeft de hotelketen een grootscheeps onderzoek laten uitvoeren om het verschil in wensen tussen de generaties te peilen. Hiervoor werd een vragenlijst gestuurd naar 75.000 mensen. Er werd gepeild naar vaste waardes als ligging en bereikbaarheid. Verder stond de beleving op het gebied van klantencontact, sociale media en online reviews centraal. De respons op de enquête werd opgesplitst tussen zakelijke reizigers jonger en ouder dan 35 jaar. Uit het onderzoek bleek dat er grote overeenkomsten zijn in de wensen in hotelservice. Toch zijn er ook verschillen op te merken. Zo delen maar liefst 65 % van de millennials (geboren tussen 1982 en 2000) hun hotelervaringen via social media, terwijl dat bij de oudere gasten nog geen 40 % bedraagt. Self check-in is gewild bij millennials, in tegenstelling tot oudere zakenreizigers die liever alles bij het oude houden. Drie vierde van de oudere zakenreizigers hechten belang aan de reputatie van het hotelmerk, terwijl dit minder een rol speelt bij de jongeren. Locatie is ook zeer belangrijk voor oudere zakenreizigers. Voor millennials is de ligging van het hotel ook belangrijk, maar ze zijn er toch flexibeler in. (pvo)



Ondernemingen - Bedrijven
Koosjere Belgische whisky

Stokerij De Molenberg in Blaasveld brengt met de Gouden Carolus, Single Malt als eerste een ‘koosjere’ Belgische whisky op de markt. Er werd de voorbije maanden samengewerkt met  het streng – orthodoxe rabinaat in Antwerpen en de Antwerpse whisky en – en wijnhandel CEDEV om deze primeur op de Belgische markt te brengen. Heel eenvoudig was het productieproces niet. Tijdens het afvulproces moest er voor gezorgd zorgen dat de drank niet in aanraking kwam met andere vloeistoffen in de leidingen. Bij het afvullen van de drank is er nog steeds een inspecteur van het rabbinaat aanwezig. De flessen krijgen dan nu ook het ‘ORT’ zegel wat staat voor ‘Onder Rabbinaal Toezicht’. (JV)



Ondernemingen - Bedrijven
Adrià naar New York

De twee Adrià broers, Albert Adrià & Ferran Adrià, gekend van hun driesterrenrestaurant El Bulli dat de wereldgastronomie op zijn kop zette met de introductie van de moleculaire keuken, gaan tegen het einde van 2018 een nieuwe food market openen. Dit maal zijn de ogen gericht op New York. De nieuwe food market zal meer dan 3.250 m2 groot zijn. Om hun roots niet te verliezen wordt de focus gelegd op Spaanse specialiteiten. Spaanse hammen, olijfolie, rijstgerechten en verschillende tapas. Zoals de meeste food markets wordt deze markt ook een blurring-concept met zowel een deel retail als foodservice. (JV)



Restaurants
Antwerpse verfwinkel In de Balans wordt restaurant

146 jaar was In de Balans op de Antwerpse Kaasrui een drogisterij en verfwinkel. In 2013 stopte de zaak ermee. Nu heropent In de Balans weer, maar dan als restaurant. Buiten de naam en de gevel herinnert er nog maar weinig aan het verleden. In de Balans wordt uitgebaat door de zaakvoerder van The Backyard, gelegen aan de overkant van de straat. (pvo)



Restaurants
Table d’Amis heeft parkingservice

Wie naar Table d’Amis komt hoeft zich niet langer te bekommeren waar hij zijn wagen moet parkeren. Het Kortrijkse sterrenrestaurant heeft een parkeerservice in het leven geroepen. Aan de ingang van het restaurant geeft de gast zijn sleutels aan een medewerker, die de wagen parkeert in een parkeergarage in de buurt. Na de maaltijd wordt de wagen terug aan Table d’ Amis gezet. De service kost 10 euro (kostprijs parking inbegrepen). De gast kan de service online aanklikken bij de reservering of het telefonisch laten weten. (pvo)

 



Restaurants
Michelingids Bangkok

Er is een Michelingids voor Bangkok van de persen gerold. Fijnproevers weten al langer dat de Thaise hoofdstad zeer veel goede culinaire adressen heeft. Ze staan nu in een afzonderlijke gids. (pvo)

 

 



Restaurants
De goedkoopste sterrenrestaurants

Besparingsplatform Flipit ging na in welke sterrenrestaurants je het goedkoopst kan eten. In een sterrenrestaurant betaal je toch al gauw tussen de 20 en 40 euro voor een gerecht. Maar niet overal. In restaurant Hof Ter Elst (Hulshout) ben je met gemiddeld 9.7 euro het minst kwijt per gerecht. Het minst voor een menu betaal je in restaurant Le Pilori. In dit sterrenrestaurant in Ecaussinnes betaal je 36 euro voor een driegangenmenu (pvo).



Snelrestauratie
Venetië zet een rem op fastfoodzaken

Venetië wil niet dat er nog nieuwe kebab- en andere types fastfoodzaaken worden geopend. De toeristische trekpleister wil op die manier haar authentieke karakter behouden. Het stadsbestuur zegt niets tegen kebab en andere fastfood te hebben, maar wil haar identiteit behouden. Ook wil men zo veel mogelijk de lokale producten en gastronomie promoten (pvo)

 

 



Verenigingen - Federaties
Nieuwe Meesterkoks en kandidaat-Meesterkoks van België

Op 8 mei 2017 organiseerden de Meesterkoks van België hun jaarlijkse algemene vergadering. De dag startte bij een bezoek en uitgebreide culinaire lunch in de vestiging van Metro Antwerpen Noord. De Meesterkoks werden rondgeleid en maakten kennis met het uitgebreide assortiment van Metro, reeds 3 jaar een hoofdpartner van de Meesterkoks. De vergadering werd verder gezet op de boot “Verdi”. Voorzitter Frank Fol en directeur Paul Gelders gaven toelichting bij het programma van de Meesterkoks voor 2017 en begin 2018 waaronder een tweede reeks van Z-Mastercooks op KanaalZ/CanalZ na het succes van afgelopen jaar.

Lees meer ...


Contacteer ons

een uitgave van Evolution Media Group
Vlassstraat 17 - 8710 Wielsbeke

tel +32(56) 60 73 33
fax +32(56) 61 05 83
email info@horecaplatform.be

by communitysoft.com