LaLorraine-nl
Schrijf je in op onze horecamail.


 

379 - 07/09/2017
JAVA opent CO2-neutraal distributiecentrum in Rotselaar - 29/08/2017
378 - 22/08/2017
377 - 09/08/2017
376 - 11/07/2017
375 - 28/06/2017
374 - 13/06/2017
373 - 29/05/2017
372 - 15/05/2017
Anticimex - testmail - 02/05/2017
371 - 02/05/2017
370 - 18/04/2017
369 - 04/04/2017
368 - 21/03/2017
367 - 07/03/2017
366 - 21/02/2017
365 - 07/02/2017
Horeca Revue Februari 2017 - 06/02/2017
364 - 24/01/2017
363 - 10/01/2017
362 - 20/12/2016
361 - 14/12/2016
360 - 30/11/2016
Horeca Expo 2016- Dag 5 - 25/11/2016
Wat gebeurde er de voorbije dagen op Horeca Expo? - 24/11/2016
Wat is er te doen op donderdag, sluitingsdag van Horeca Expo? - 23/11/2016
Wat is er te doen en zien op de sluitingsdag van Horeca Expo 2016? - 23/11/2016
Horeca Expo 2016 - Dag 2 - 22/11/2016
Woensdag op Horeca Expo - 22/11/2016
Michelin 2017 ontgoochelt - 22/11/2016
Wat gebeurt er dinsdag 22 november op Horeca Expo? - 21/11/2016
Maandag 21 november 2016 - 21/11/2016
Zondag Horeca Expo - 18/11/2016
Ploy n - 14/11/2016
359 - 08/11/2016
358 - 25/10/2016
357 - 11/10/2016
356 - 27/09/2016
innovationawards & pionniers 2016 - 20/09/2016
355 - 15/09/2016
354 - 30/08/2016
353 - 18/08/2016
352 - 09/08/2016
351 - 14/07/2016
350 - 05/07/2016
349 - 21/06/2016
348 - 07/06/2016
347 - 24/05/2016
Horecamail Extra - 23/05/2016
346 - 10/05/2016
345 - 25/04/2016
344 - 12/04/2016
343 - 29/03/2016
verrax - 29/03/2016
342 - 15/03/2016
341 - 01/03/2016
340 - 16/02/2016
339 - 02/02/2016
338 - 19/01/2016
337 - 06/01/2016
MICHELIN gids België en Luxemburg 2016 - 14/12/2015
336 - 11/12/2015
335 - 27/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 5 - 20/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 4 - 19/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 3 - 18/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 2 - 17/11/2015
Horeca Expo 2015 - Dag 1 - 16/11/2015
Horeca Expo 2015 - Vooruitblik - 12/11/2015
334 - Extra Gault&Millau 2016 - 09/11/2015
334 - 06/11/2015
333 - 23/10/2015
Tork Tafel Make-over - 12/10/2015
332 - 09/10/2015
Innovation Awards, Baanbrekers & Nieuwigheden - 28/09/2015
331 - 24/09/2015
330 - 11/09/2015
329 - 28/08/2015
328 - 13/08/2015
327 - 17/07/2015
326 - 30/06/2015
325 - 12/06/2015
324 - 29/05/2015
323 - 18/05/2015
322 - 30/04/2015
321 - 17/04/2015
320 - 03/04/2015
319 - 20/03/2015
318 - 06/03/2015
317 - 20/02/2015
316 - 09/02/2015
315 - 23/01/2015
314 - 09/01/2015
313 - 19/12/2014
312 - 05/12/2014
Dag 5 - 28/11/2014
Dag 4 - 27/11/2014
Dag 3 - 26/11/2014
Dag 2 - 25/11/2014
Dag 1 - Michelin - 24/11/2014
Dag 1 - 24/11/2014
311 - 21/11/2014
311 a - 10/11/2014
310 - 07/11/2014
310 A - 05/11/2014
309 - 24/10/2014
308 - 10/10/2014
307 - 26/09/2014
306 - 22/09/2014
305 - 12/09/2014
304 - 01/09/2014
303 - 13/08/2014
302 - 10/07/2014
301 - 24/06/2014
300 - 10/06/2014
299 - 26/05/2014
298 - 08/05/2014
297 - 25/04/2014
296 - 11/04/2014
295 - 28/03/2014
294 - 14/03/2014
293 - 27/02/2014
292 - 14/02/2014
291 - 24/01/2014
290 - 09/01/2014
289 - 24/12/2013
288 - 12/12/2013
287 - 29/11/2013
286 - 25/11/2013
285 - 22/11/2013
284 - 22/11/2013
283 - 21/11/2013
282 - 20/11/2013
281 - 19/11/2013
280 - 18/11/2013
279 - 18/11/2013
278 Extra - 12/11/2013
278 - 08/11/2013
277 - 28/10/2013
276 - 11/10/2013
275 - 27/09/2013
274 Extra - 23/09/2013
274 - 21/09/2017
273 - 21/09/2017
272 - 21/09/2017
270 - 21/09/2017
271 - 21/09/2017
horecplatform mail
Nieuws
Archief
Horecagids
Vacatures
Immo

In deze nieuwsbrief nummer Innovation Awards, Baanbrekers & Nieuwigheden

Lalorraine-nl-0616
Actua
Innovation Awards, Baanbrekers

Elk jaar worden de  Innovation Awards en Baanbrekers uitgereikt door een vakjury. Deze producten en diensten zijn immers nieuw én innovatief op Horeca Expo 2015!

 

Baanbrekers
Dit zijn producten en diensten die vernieuwend zijn op de Belgische horecamarkt en een oplossing bieden in vele horecazaken. Daarnaast komen ze bij voorkeur ook de samenleving, het milieu of de voedselveiligheid ten goede.

Dit kan breed zijn: van keukenmateriaal tot meubilair, van verwarming tot inrichting enz.


Innovation Awards
Uit alle Baanbrekers kiest de jury één Innovation Award, het meest vernieuwende product en/of de meest vernieuwende dienstverlening. Dit in de volgende categorieën: Food, Beverages, Equipment, Services en Concept.


Uit de bijna 130 inzendingen van exposanten selecteerde een vakjury de meest innoverende producten en diensten in het aanbod van Horeca Expo. Vijf producten werden bekroond met een Innovation Award en tien andere met een Baanbreker. Ze zijn samen te ontdekken op de videowall in hal 1.

INNOVATION AWARDS

  Innovation Award Beverages: de grote ijsballen verdeeld door Horeca Totaal
Een wonderbaarlijk product voor spectaculaire cocktails! Deze ijsballen hebben een diameter van 45mm en hebben dankzij een productieproces onder hoge druk een grote helderheid en hardheid gekregen. Ze beginnen pas na heel lange tijd te smelten (géén verwaterde drankjes meer!) en zorgen dus lang voor een uiterst decoratief effect.
Horeca Totaal
Tel. +32/(0)50 329071 of +32/(0)474 664513 – e-mails gwendoline.roseeuw@horeca-totaal.be en steve.surmont@horeca-totaal.be, www.horeca-totaal.be

Stand nr. 8513 en Chef’s Place
 

Innovation Award Food: de artisanale ansjovisjus uit de baai van Salerno verdeeld door ISPC
ISPC laat de Belgische gastronomie kennismaken met een parel uit Italië: de colatura di alici of ansjovisjus. Dit is een amberkleurige jus die verkregen wordt wanneer schoongemaakte ansjovisjes in laagjes met zeezout worden opgelegd in vaatjes van kastanje- en eikenhout. Na anderhalf jaar worden de vaatjes geopend en wordt de jus opgevangen in glazen bokalen en gefilterd. Het product gaat terug tot de Romeinse tijd en wordt alleen gemaakt in de baai van Salerno. Het heeft een zeer rijke smaak en kan veelzijdig gebruikt worden, bijvoorbeeld voor carpaccio’s, pastagerechten, vinaigrettes enz.
ISPC
Tel. +32/(0)477 377548 – e-mail phoeks@ispc-int.comwww.ispc.be
Stand nr. 1302

  Innovation Award Equipment: de vaatwasmachine en airconditioning in één apparaat van Winterhalter
In professionele keukens kan het heel warm worden en daarom zal de PT Climate Plus van Winterhalter/Eliona op groot gejuich worden onthaald. Deze vaatwasmachine is uitgerust met warmtewisseltechnologie en een warmtepomp. Ze recupereert de energie uit de warme afvoerlucht van de machine en uit de warme lucht in de keuken om de tank en het waswater op te warmen. Vervolgens blaast ze de gekoelde lucht als een airconditioner terug in de keuken. Deze techniek zorgt bovendien voor een grote energiebesparing. De machine lost meerdere problemen op en daarom hoopt de jury dat het bedrijf de aankoopprijs van het apparaat nog kan verlagen om een breder bereik mogelijk te maken.
Eliona Winterhalter
Tel. +32/(0)475 433329 – e-mail tim.van.assche@eliona.bewww.winterhalter.be
Stand nr. 5327+ 1627
  Innovation Awards Concepts: de Sowden Slow Coffee, verdeeld door V69
Slow coffee is een grote trend aan het worden en betekent in feite een terugkeer naar de trage koffiefilter aan tafel. De in Londen wonende Italiaan George Sowden bedacht enkele jaren geleden al een porseleinen koffiekan in meerdere formaten met daarin een aparte inox filter met microscopisch kleine gaatjes. De koffie infuseert aan de tafel van de klant en die kan zichzelf inschenken zonder dat hij de filter moet verwijderen. Hierdoor kan de koffie niet oxideren. De horecazaak wordt beloond met grote tijdwinst, de klant met een heerlijke koffie (de methode is ideaal voor originekoffies) en het milieu met minder energieverbruik en géén afval (koffiegruis op de composthoop). Sinds kort heeft het concept van Sowden ook een agent voor de Belgische horecamarkt (V69).
V69 Coffee & Tea Agency
Tel. +32/(0)477 358415 – e-mail fritz.vandenabeele@skynet.bewww.v69.be
Chef’s Place
    Innovation Award Services: een widget van Stardekk om klanten te overtuigen rechtstreeks bij het hotel te boeken
Er is een groeiende groep mensen  die eerst op de website van een hotel de tarieven bekijken en dan de prijs gaan vergelijken op boekingsites. Specifiek voor zulke potentiële hotelgasten heeft Stardekk zCubilis-computerprogramma uitgebreid met Ratebox. deze widget kan een hotelgast op de website van het hotel meteen de realtime prijzen zien die enerzijds de verschillende boekingsites en anderzijds het hotel zelf bij rechtstreekse boeking aanbieden. Wanneer het hotel de beste prijs biedt, is de kans zeer groot dat de klant ook rechtstreeks bij het hotel zal boeken. Hiermee spaart de hotelier de commissie aan de boekingsite uit. Het programmaatje is bovendien gratis voor hotels die al een abonnement op Cubilis hebben.
Stardekk
Tel. +32/(0)475 679827 – e-mail vincent@stardekk.bewww.stardekk.be
Stand nr. 1712

BAANBREKERS

  EQUIPMENT: AG Timco: de blender met emulgeerstaaf: blenderhulpstuk werkt niet met mesjes maar met een ingebouwde emulgeerstaaf. Deze mixt vloeibare voeding drie keer sneller en emulgeert ze veel fijner. Zeven is niet meer nodig en er wordt meer smaak uit de ingrediënten gehaald. Ook worden snijwonden vermeden.
AG Timco/Dynamic
Tel. +32/(0)474 398256 – e-mail info@agtimco.bewww.agtimco.be en www.dynamicmixers.com
Stand nr. 8526
  FOOD: Ali-Import: transparant zeewiervel om op te vullen: onze voeding van de toekomst, zo wordt voorspeld, zal uit zeeproducten zoals zeewier en plankton moeten komen. Ali-Import zet nu al de toon met doorzichtige vellen van zeewier. Ze zijn glutenvrij en te gebruiken voor gevulde hapjes en flapjes allerhande en als deegbodem. Innoverend is ook dat de vellen krokant blijven eens ze gevuld zijn.
Ali-Import
Tel. +32/(0)475 841147 – e-mail info@ali-import.bewww.ali-import.be
Chef’s Place
  FOOD: Ardo: voorgekookte quinoa: ondanks de vele positieve aandacht voor quinoa wordt deze glutenvrije graansoort wegens het noodzakelijke voorbereidende werk nog nauwelijks gebruikt in de grootkeuken. De quinoa van Ardo kan dit doen omslaan: het product is namelijk al voorgekookt en meteen inzetbaar voor salades, koude en warme gerechten en vegetarische bereidingen.
Ardo
Tel. +32/(0)476 989871 en +32/(0)51 338810 – e-mail heidi.goovaerts@ardo.com en tahnee.leroy@ardo.comwww.ardo.com
Stand nr. 8319
  BEVERAGES: Brouwerij De Halve Maan: Straffe Hendrik Wild: deze Baanbreker wil de jury de vernieuwende trend van de wilde bieren in the picture plaatsen. Deze bieren werken met spontane (her)gisting dankzij het ‘wilde’ Brettanomycesgist – een techniek die tot nu toe alleen gebruikt werd voor lambiek. Meerdere brouwerijen experimenteren thans met wilde bieren, maar de Straffe Hendrik Wild van de Brugse huisbrouwerij De Halve Maan wint het inzake smaak,  stabiliteit en respect voor de rijke Belgische bouwtraditie.
De Halve Maan
Tel. +32/(0)50 444 222 – e-mail info@halvemaan.bewww.halvemaan.be
Stand nr. 1172
  EQUIPMENT: Cnudde: een centrifugeapparaat op zoek naar de puurste smaak: het centrifugeapparaat Centurion, verdeeld door Cnudde, kan door de extreme snelheid (4000 toeren per minuut!) bestanddelen uit een product of een bereiding van elkaar afzonderen. Gemixte verse doperwten bijvoorbeeld worden gescheiden in erwtensap, erwtenboter en erwtenpulp. Tijdens het centrifugeren wordt het product niet verhit en zo kan een chef de puurste smaak uit een product halen.
Cnudde NV
Tel. +32/(0)475 358415 – e-mail peter@cnudde.comwww.cnudde.com
Stand nr. 8629
  CONCEPT: Crazy Marketing Concepts: klantenbinding via kidsboxen, speelkaarten en social media: het concept Fritzy & Fantasy krijgen frituristen een eigentijds instrument om klanten aan zich te binden. Het gaat om boxen voor kinderen in diverse uitvoeringen en met verschillende fantasyfiguren die bovendien opgesplitst zijn in leeftijd (dus ook voor oudere kinderen). Iedere box bevat speelkaarten, die de kinderen kunnen verzamelen en ruilen. De doos zelf vormt samen met de speelkaarten een gezinsspel. Het kind bepaalt zelf welke doos het wil en krijgt er een poster met een van de fantasyfiguren bij. Via Facebook en Twitter kunnen kinderen gaan ruilen en bepalen welke figuur de volgende maandposter zal sieren.
Crazy Marketing Concepts
Tel. +32/(0)477 679061 – e-mail info@crazysnacks.bewww.crazysnacks.be
Stand nr. 7211
  CONCEPT: D-Drinks: concept Lemonaid: is een een internationaal project – met D-Drinks als Belgische partner – en biedt een assortiment softdrinks en cocktailmixers die geproduceerd worden met de uitsluitende bedoeling een goed doel te ondersteunen. Alle ingrediënten zijn afkomstig van biologisch en fairtrade gecertificeerde, kleine boerencoöperaties. Elk verkocht flesje ondersteunt een ngo of een liefdadigheidsorganisatie. Lemonaid doet ook aan upcycling van de flesjes en de kratten.
D-Drinks
Tel. +32/(0)479 311261 – e-mail aurelie@d-drinks.bewww.d-drinks.be
Stand nr. 4314
  SERVICES: Fooddesk: een informatie- en beheersysteem over allergenen: je weet dat in sommige grootkeukens één personeelslid zich vandaag uitsluitend bezighoudt met het opsporen van allergenen, dan biedt deze Baanbreker een oplossing. Fooddesk stelt de horecazaak een tablet en een gebruiksvriendelijk computerprogramma ter beschikking dat in een paar klikken informatie biedt over allergiegevoelige ingrediënten. De horeca-uitbater kan dan meteen antwoorden op vragen van klanten. Hij moet alleen één keer zijn recepten ingeven, het programma doet de rest: het berekent automatisch onder meer de allergenen, de restsporen en de voedingswaarde. De innovatie bestaat erin dat het programma gekoppeld is aan de data van Nubelt en aan de productfiches van honderden voedingsbedrijven die toeleveren aan de horeca.
Fooddesk
Tel. +32/(0)473 250528 – e-mail carl@fooddesk.bewww.fooddesk.be
Stand nr. 8120
  FOOD: Horeca Totaal: groente- en fruitfolions: benaming “folions” staat voor een soort van deegvellen die voor 100% gemaakt zijn van groenten of fruit. Ze bieden een gezond en glutenvrij alternatief voor filo- of rijstvelletjes en zijn zowel voor zoete als voor hartige farces inzetbaar. Ze kunnen bovendien zo worden bereid dat ze knapperig worden of de vorm van een harde of zachte gel krijgen. Dit Franse product wordt verdeeld door Horeca Totaal.
Horeca Totaal
Tel. +32/(0)50 329071 of +32/(0)474 664513 – e-mails gwendoline.roseeuw@horeca-totaal.be en steve.surmont@horeca-totaal.be, www.horeca-totaal.be
Stand nr. 8513 en Chef’s Place
  FOOD: Lebo Kaas: bakvaste, verse geitenkaas in een spuitzak: het gebruiksgemak en door de milde smaak biedt dit product een goede kans om verse geitenkaas toepasbaar te maken in een zeer breed gamma horecazaken. De kaas zelf wordt lokaal in Nederland geproduceerd en de hersluitbare spuitzak en de handige spuitmond maken van het gebruik kinderspel. Een belangrijke troef is de bakvastheid: in de oven of onder de grill gaat de kaas nauwelijks smelten.
Lebo Kaas
Tel. +31/(0)6 53210980 en +31/(0)646 481238 – e-mail ge@lebokaas.nl en bernarda@lebokaas.nlwww.leobokaas.nl
Stand nr. 4336

 




Contacteer ons

een uitgave van Evolution Media Group
Vlassstraat 17 - 8710 Wielsbeke

tel +32(56) 60 73 33
fax +32(56) 61 05 83
email info@horecaplatform.be

by communitysoft.com