LaLorraine-nl

Horeca-uitbaters willen geen kater krijgen van de Tournée Minérale

Veel horeca-uitbaters hadden vorig jaar moeite met een initiatief als Tourneé Minérale, waarbij er aan de deelnemers gevraagd wordt om een maand lang geen alcohol meer te drinken. Vorig jaar beantwoorden 120.000 mensen deze oproep, met als gevolg dat de helft van de horeca-uitbaters die maand een fikse omzetdaling moest optekenen. De sector raamde  vorig jaar het verlies op vier miljoen euro. Dit jaar wilde de sector op veilig spelen door te broeden op alcoholvrije alternatieven voor de 100.000 deelnemers. Horeca Vlaanderen presenteerde aan de leden alvast een brochure met suggesties voor alcoholvrije dranken. Volgens het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen pasten een derde van alle horecazaken deze maand hun kaarten en menu’s aan met alcoholvrije alternatieven. Verwacht wordt dat steeds meer horeca-uitbaters zich aan de nieuwe trend (minder of geen alcohol) gaan aanpassen en ook buiten de Tournée Minérale maand een structureel aanbod non-alcoholische dranken zal aanbieden.  (pvo)





by communitysoft.com