LaLorraine-nl

Horecaplatform

Horecaplatform.be is hét platform voor de Belgische horeca. Het platform biedt de users het laatste nieuws en vakinformatie uit de branche. Horecaplatform.be heeft verschillende onderdelen, waaronder een digitale nieuwsbrief, een immo- en een vacaturesite, een horecaleveranciersgids, en de digitale magazines van Evolution Media Group.



Laatste berichten


Hôtellerie

Resort Urbain Agora in Louvain-la-Neuve geopend

22/05/2018

Begin mei werd het ‘Resort Urbain Agora’ , een hotel- en appartementencomplex in de universiteitsstad Louvain-la-Neuve, geopend. Het gigantische totaalproject is nog in volle opbouw, maar met de opening van de hotelpool Martin’s Agora en van een aantal appartementen in de Woonpool, was het moment gekomen om dit totaalproject dat het uitzicht van Louvain-la-Neuve compleet wijzigt, voor te stellen.



cafés - brouwerijen - discotheken

AB Inbev zet grootschalig in op WK Voetbal

22/05/2018

AB Inbev verwacht veel van het komende WK Voetbal. De biergigant heeft maar liefst 2 miljard dollar gereserveerd voor publiciteit en de promotie van zijn bieren tijdens het voetbalevent. Een van de merken, Budweiser, is wereldwijd sponsor van het WK Rusland. In ons land wordt Jupiler voor de gelegenheid even omgedoopt tot Belgium (pvo)

Foto: Vlam



Hôtellerie

Madrid wil Airbnb weg uit stad

22/05/2018

Het Madrileense stadsbestuur wil draconische maatregelen opleggen aan particuliere verhuurders van kamers en appartementen. Door de explosieve groei van Airbnb in de stad, zijn de prijzen van huizen in Madrid op een zodanige manier gestegen, dat een woning in de binnenstad voor de gewone Madrileen niet meer te betalen is. Daarom heeft de stad een voorstel ingediend waardoor maar liefst 95 % van alle Airbnb’s zouden moeten verdwijnen. De reguliere hotelsector heeft al tevreden gereageerd. Die klaagt al langer dat ze te maken hebben met deloyale concurrentie, doordat de meeste airbnb’s een loopje nemen met de wetgeving. (pvo)



Algemeen

Belgische friet gaat strijd aan met ‘french fries’

22/05/2018

Frieten worden in gans de wereld – met uitzondering van België – ‘french fries’ genoemd. En dat is al lang een doorn in het oog van vele landgenoten. Friet is immers een Belgische uitvinding en geen Franse. Bovendien is België de grootste exporteur van diepvriesfriet ter wereld. Het Vlaams Centrum voor agro- en Visserijmarketing (VLAM) is daarom een wereldwijde campagne om frietliefhebbers duidelijk te maken dat friet een Belgisch product is. Het eerste land dat een heropvoedingscampagne inzake friet krijgt is Vietnam. Andere landen volgen. (pvo)



Algemeen

Contactloze betalingen verdrievoudigd in jaar tijd

22/05/2018

Volgens leverancier van betaaldiensten CCV is het aantal contactloze betalingen de laatste drie jaar verdrievoudigd. In mei 2017 waren slechts 1.41% van de betalingen contactloos. Een jaar later is het aandeel van contactloze betalingen gestegen naar een kleine 4 %. De jongste jaren introduceerden de banken steeds meer de contactloze kaart. Inmiddels zijn er meer dan 3.5 miljoen contactloze debetkaarten in omloop. Daarnaast worden oudere betaalterminals vervangen door modellen die wel contactloze kaarten aanvaarden. Ook de campagnes om het contactloos betalen te stimuleren, beginnen hun vruchten af te werpen. Zo lanceerde CCV vorig jaar in samenwerking met MasterCard een omvangrijke campagne om contactloze betalingen te promoten bij handelaars. (pvo



Ondernemingen - Bedrijven

The Glory of Excellence

22/05/2018

Eind april werd in Hertog Jan (***) The Glory of Excellence voorgesteld, gespecialiseerd in de begeleiding van (toekomstige) topchefs en hun team. De drijvende kracht achter dit initiatief is de ervaren onderneemster Katleen Penel. Met haar gloednieuwe concept biedt zij de sterren van de Belgische culinaire scene het netwerk, de coaching en de ondersteuning aan die ze nodig hebben om hun (internationale) bekendheid, zichtbaarheid en expertise nog te vergroten. Cocreatie, ervaringsuitwisseling en internationale samenwerkingen zijn de sleutelwoorden in haar aanpak. Hét doel?



Wedstrijden

Internationale “WE’RE SMART® WORLD” dag

22/05/2018

Op maandag 7 mei 2018 organiseerde Groentekok Frank Fol  - stichter van We’re Smart World ® -  de 1ste internationale editie van WE’RE SMART WORLD® in Bazel.  Deze dag was meteen de openingsmanifestatie van de Week van Groenten en Fruit (van 7 tot 13 mei 2018) die voor het  eerst niet enkel een Belgische, maar ook een internationale aangelegenheid wordt. De Internationale We’re Smart ® Dag gebeurde in samenwerking met restaurant Hofke van Bazel, het dorp Bazel en zijn burgemeester  Jos Stassen, met de steun van Toerisme Vlaanderen en Vlaams minister voor oerisme Ben Weyts



Ondernemingen - Bedrijven

Agora Culinair versterkt aanbod met overname DIPRO en distributie Brouwers Slagroom

21/05/2018

De Herentalse horecagroothandel Agora Culinair versterkt zich begin mei door de overname van de eveneens Herentalse groothandel Dipro en de exclusieve distributie van de ambachtelijke roomproducten van Brouwers Slagroom uit Antwerpen. “Met deze stappen verhogen we ons serviceniveau en optimaliseren wij ons aanbod”, aldus operationeel manager Ivo De Bruyn.




Vacatures

Toon alles

Immo

Toon alles
 
 
by communitysoft.com